Ik heb deze EXACTE cursus 4 keer gegeven als onderdeel van de US Half-serie en ben me volledig bewust van wat nodig is. Het is heuvelachtig, maar het is niet iets dat mijn benen zal weggooien, wat een aanzienlijke hersteltijd vereist.
Ik ben van plan conservatief te rennen.
Mijn snelste tijd in deze cursus is 1:50 - ik ben van plan deze rond 2:20 (11 min. Mijl) te laten lopen. Dat is een comfortabel tempo voor mij en geeft me voldoende tijd om DIT te gebruiken:
Sorry, ik ga niet op een fiets, maar ik zal rennen met een GoPro aan mij bevestigd. Dit is Nike Air Max 90 Mujer een deel van de reden dat ik de race wilde doen. Het zou een geweldige kans zijn om vast te leggen hoe het voelt om over de Golden Gate Bridge te rennen in een race-atmosfeer. Ik ga deze week de instellingen testen en bepalen hoe het Nike Air Pegasus 83 Damen eruit zal zien, maar als alles is gezegd en gedaan, hoop ik het hele racedaggevoel te hebben vastgelegd.
Mijn baby is nu zes maanden oud en vorige week liep ik mijn eerste parkrun. Ik had er eerder een kunnen rennen - ik heb nu een paar maanden non-stop 5k en langer - maar mijn plan was altijd geweest om te wachten tot ik in lichaam en geest klaar was om hard te duwen en te zien hoe snel ik zou kunnen rennen.
Sinds mijn laatste loopupdate na de zwangerschap heb ik mijn hardlopen geleidelijk verhoogd. Afgezien van een paar weken, heb ik drie runs per week kunnen passen. Hoe lang deze zijn en wanneer ze precies gebeuren, moet van week tot week worden bepaald, omdat energieniveaus en schema's veranderen. Maar ik ben erg blij met hoe het is gegaan.
Kijkend naar mijn trainingslog, ben ik weer 12 weken Nike Internationalist Femme aan het hardlopen (de weken van opbouwen van lopen / lopen niet meegerekend), mijn maximale afstand was een 8 mijl hardlopen en mijn grootste week tot nu toe was 17 mijl. Ik ben ook naar postnatale pilates gegaan en heb thuis mijn eigen versterkingsoefeningen gedaan.
Als coach geef ik mijn hardlopers vaak beter advies dan ik mezelf geef, maar ik ben voorzichtig geweest om mijn eigen advies op te volgen en geduldig te zijn. Ik had me aangemeld voor de London 10 Mile-race in mei als afstandsdoel. Hoewel ik hier naar uitkijkte toen ik me aanmeldde, en ondanks dat mijn runs gestaag toenamen, veroorzaakte het slabbetje bij aankomst meer angst dan opwinding.
Ik dacht na over wat ik een loper zou vertellen dat ik aan het coachen was en besloot dit dit jaar uit te zitten. Het was absoluut de juiste beslissing voor mij.
Mijn focus verschoof Nike Air Presto Womens toen naar 5k en een parkrun. Ik had een groep beginners begeleid naar hun eerste 5k en hun afstuderen parkrun leek net zo goed een doelwit. We gingen allemaal naar Highbury Fields parkrun, een redelijk vlakke baan met vijf ronden. Ik was behoorlijk opgewonden om naar het begin te fietsen om te zien wat mijn benen zouden doen.
Na twee jaar racen wist ik niet waar ik moest staan ??toen we aan de start stonden. Na "3,2,1, Go!" Was er het gebruikelijke weven en gedrang. Toen kwam het tot rust en concentreerde ik me op de shirts voor me, me afvragend of ik moest inhalen en mensen naar zich toe zag trekken. Toen ik zag dat mijn lopers er alles aan deden om me te helpen, duwde ik me door.
Ik had mijn horlogescherm omgedraaid om de tijd van de dag weer te geven in plaats van het tempo of de verstreken tijd, dus ik zou moeten blijven Nike Air Max 270 Dames rennen. Ik eindigde in 23:21 volgens mijn horloge, 23:17 volgens de parkrun-tijdwaarnemers. En hoe dan ook een ‘beste seizoen’. Goed binnen het PB + 10% doel stelde ik mezelf een paar maanden geleden. (Mijn PB is 21:21, ren weg van de marathontraining, dus het doel was dit keer sub-24.)