Een goede vriend zei onlangs iets dat, hoewel ik er gek van werd, het een beetje logisch was. Ze suggereerde dat wanneer een deel van je lichaam gewond is (in mijn geval een hamstring), dit een signaal verzendt. Zoals pijn. Als je het negeert, stuurt het een ander signaal van een ander, mogelijk verbonden deel van je lichaam. Als je de signalen blijft negeren, stuurt het het equivalent van een praktisch naakte man die een zingend telegram aflevert; het wordt onmogelijk om te negeren.
Op een winterochtend bracht ik veel te lang in een storm door met mijn gloednieuwe sneeuwschoenen. Stel je veel bergopwaarts voor in heel diepe sneeuw. Ik realiseerde me de komende dagen dat ik mijn Nike Air Max Command Dámské hamstring had ge?rriteerd. En het feit dat ik het woord gebruikte, ge?rriteerd en niet een ander redelijk woord als gewond, zou een aanwijzing voor jou over mij moeten zijn. Ik ben een van die mensen die nooit zegt: "Ik ben ziek." Ik zeg liever: "Ik ben onder het weer." Ik had me al aangemeld voor mijn eerste 50k, dus ik ging er snel voor zorgen mijn ge?rriteerde hamstring. Ik ging naar PT, ik deed de oefeningen alleen. Ik had lichaamswerk en ik deed alle dingen die me waren voorgeschreven. Ik bedoel, meestal heb ik drie kinderen. Op de een of andere manier heb ik de rest van de winter en de lente doorgemaakt. En ik stond in de rij voor The Dirty 30 en had letterlijk de tijd van mijn leven. Ik vond het leuk om op die koers te zijn. Dat was 1 juni.
Vier dagen later, klaar om dat ding te doen dat hardlopers een "shake-out run"Adidas Superstar Damen noemen, ging ik op weg voor een makkelijke vijf mijl. Het was tenslotte een warming-up voor mijn korte race (mountainbike) race later die avond. En zelfs terwijl ik dit schrijf, zie ik de fout op mijn manieren. Maar eerlijk gezegd, een paar maanden geleden zou ik gezegd hebben dat de fout te maken had met terreinkeuze en afstand. Drie maanden later zie ik dat ik naar een volgende Nextflix had moeten zadelen en het minstens een week goed moest noemen. Zo niet meer. Maar nee, ik ging naar buiten en ongeveer drie mijl in, viel zo hard dat ik mijn man moest bellen voor een evacuatie en een reis naar dringende zorg. Na wat r?ntgenfoto's en NSAID's heb ik veel Netflix bekeken.
Terwijl ik vorige week in Frankrijk was, niet hard rende en veel kaas at, kreeg ik een praatje met een vrouw die verpleegster was in het VK. Ondanks dat ze Nike Air Max 97 Mujergeen hardloper was of de neiging had om er een te worden, begon ze me een lezing te geven over het onderwerp. Ik was bereid haar te horen - vooral omdat ik altijd graag zou willen praten over A) rennen en B) mezelf, daarom heb ik deze blog.
Ze keek met mijn voeten naar me toe en vertelde me dat ik de verkeerde schoenen aan had om naar binnen te rennen en dat ik me goed moest laten passen. Dit is wat je op dag 1 wordt verteld om een ??hardloper te worden. Het is iets dat ik een paar keer heb gedaan en waarschijnlijk de reden waarom ik (tot nu toe) behoorlijk succesvol ben geweest in het vermijden van blessures waardoor ik geen actie meer kon ondernemen (dat en heel veel geluk).
Ik wilde graag meer horen en luisterde terwijl ze verder werkte. Haar diagnose: mijn schoenen zijn te smal, daarom heb ik eelt op mijn kleine tenen en Nike Air Max Command Herren ze draaien in. Veel zoals ik meestal hou van te horen dat ik nieuwe schoenen moet kopen, had ze het mis. Mijn voeten zijn smal. Zozeer zelfs dat toen ik als kind geschikt was voor schoolschoenen, ik de schoenwinkel altijd iets 'gedaan' moest laten doen om het eruit te halen. En die eelt op mijn kleine tenen is er nu bijna 10 jaar omdat ik te lui was om sokken aan te trekken onder een paar Allessi (bestaan ??ze nog?) Trainers om een ??mijl naar mijn vriendenhuis te lopen. Ik kreeg blaren die eelt werden en nooit echt weggingen. Zelfs ik kan de elementaire wiskunde doen die me vertelt dat de eelt er al was 8 jaar voordat ik begon te rennen.
Goed bedoeld zoals dit advies was, het was ver van het doel - zoals veel advies is. Ik ben geen expert in hardlopen, ik weet alleen meer dan sommige mensen en minder dan anderen. Dus mijn punt is, luister Nike Air Max Zero Mujer niet naar advies - luister naar informatie en luister naar ervaring, en maak dan een ge?nformeerde keuze over wat jij denkt dat geschikt is voor jou.